Oceanografia
Opis problemu
Oceanografowie z Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu w Millersville, potrzebowali odpowiedniego rozwiązania do prezentowania i analizowania dużych, złożonych zbiorów danych w prostym w obsłudze graficznym interfejsie użytkownika.Zrealizowane rozwiązanie
Z uwagi na to, że oceany bardzo różnią się głębokością i ukształtowaniem dna, dane dotyczące wysokości terenu, głębokości oceanu, konturów i właściwości wody które mają być analizowane osiągają ogromne rozmiary. Te złożone dane wymagają wydajnego oprogramowania, które może szybko przetwarzać i wyświetlać informacje w sensowny i naukowy sposób. Na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu w Millersville dane pochodzą głównie z federalnych laboratoriów rządowych i obejmują szeroki zakres różnych typów danych, takich jak ukształtowanie powierzchni ziemi, właściwości wody morskiej i satelitarne dane teledetekcyjne. Pojedyncze pliki danych mają osiągają rozmiar od 10 do 30 megabajtów.Yin Soong z ww. uczelni wykorzystał IDL jako język programowania i opracował aplikację do przeglądu topografii globu. Ta wieloaspektowa aplikacja oraz przyjazny dla użytkownika interfejs graficzny pozwala naukowcom na:
- podgląd dowolnego punktu wysokości terenu na świecie
- kreślenie profilu wysokości na całym świecie, w każdej szerokości geograficznej lub pomiędzy dwoma punktami arbitralnymi
- przegląd animacji topograficznych w odniesieniu do ruchu obrotowego Ziemi
- tworzenie widoku 3D obrazów lub konturów
Kluczowe korzyści
- Z IDL, można tworzyć własne, niestandardowe aplikacje do skutecznego radzenia sobie z topografią oceanu
- Soong szacuje, że zaoszczędził przynajmniej dziesięć miesięcy czasu badań dzięki wykorzystaniu IDL, a nie innego programu
- Soong wypróbował FORTRAN, VisualBasic, QuickBasic i różne arkusze kalkulacyjne, aby rozwiązać swój problem, ale żaden z nich nie pozwolił mu na interaktywne wyświetlanie i analizowanie danych oceanograficznych na różnych systemach operacyjnych. Wybrał IDL przez wzgląd na projekty zorientowane na dane tabelaryczne, solidny interfejs graficzny, uniwersalne procedury oraz funkcje obiektowe programowania.

